Relacja z dwudniowego szkolenia z neurodydaktyki

W miniony weekend mieliśmy okazję przeprowadzić szkolenie z neurodydaktyki zatytułowane „Jak uczy się mózg, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć, by uczyć efektywnie i z sukcesem”. Spotkanie było prowadzone przez Justyna Frankiewicz-Popiołek trenerkę Instytutu Krytycznego Myślenia – Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.

Podczas dwóch intensywnych dni zanurzyliśmy się w fascynujący świat ludzkiego mózgu, poznając jego strukturę, funkcje i mechanizmy działania. Dowiedzieliśmy się, jak kluczowe jest zrozumienie sposobu, w jaki działa mózg, aby wspierać uczniów w procesie uczenia się.

Szkolenie obejmowało zarówno teorię, jak i praktykę. Odbyliśmy metaforyczną podróż do wnętrza mózgu, zgłębiając tajniki zapamiętywania i analizując czynniki, które mają na nie wpływ. Przyjrzeliśmy się bliżej temu, co dzieje się w „mózgach w klasie” – zarówno w kontekście uczniów, jak i nauczycieli. Omówiliśmy również aspekty nastawienia, jego znaczenie w procesie edukacyjnym oraz sposoby jego kształtowania.

Nie zabrakło też praktycznych ćwiczeń, które pozwoliły zastosować zdobytą wiedzę w działaniu. Atmosfera była pełna energii, a nasze zaangażowanie przełożyło się nie tylko na nowe umiejętności, ale także na wiele radości i inspiracji.

To było wyjątkowe wydarzenie, które uświadomiło nam, jak ważne jest, aby uczyć w sposób świadomy i efektywny, uwzględniając naturalne możliwości i ograniczenia naszego mózgu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspólnie spędzony czas i nowe perspektywy!